Baloos MH test

Imorse klockan 05:30 kom Helene å hämta mig å Baloo. Vi styrde vår kos mot Södertälje brukshundsklubb. Vi kom dit vid 8:15 tiden ungefär. Då va Eva, Eva å Mia redan där med sina hundar. Vi skulle göra MH test med hundarna. Av oss fyra va Maestro först ut. De hade gått bra för honom. Efter de va de Baloos tur. Det gick mycket bra för honom och hans uppfödare va riktigt nöjd. Å de va ju så klart vi oxå!! :) riktigt kul va de att se honom. Å han skällde på dom stackars spökena så jag trodde han skulle skälla sönder halsen ;) haha.. Dommarens bedömning av de momentet va "De syns på hela kroppen hur arg han är på spökena, men så kommer hans skall, de låter lite löjligt" De sa hon med ett skratt. Till er som inte känner Baloo så kan han inte skälla. Han låter som en säl! :P haha.. Han fick jätte bra siffror å de va jätte kul att kolla på honom! Till och med skotten gick bra! Inge rädd alls, ville bara ha kontroll å försökte lista ut vart skotten kom ifrån. Helst skulle han vilja gå fram till han som sköt å ge honom en käftsmäll såg de ut som ;) haha.. Men även där va de riktigt bra med tanke på vad som hänt Baloo när han va liten. Så de här är bevis på att han är mycket bättre i de! :) Han är alltså en mycket bra hund! Stabil i psyket å riktigt go å underbar! :) hihi.. Lilla hjärtat! Lite läskigt va de ju med overallen som hoppa upp framför honom helt plötsligt. Men han släppte aldrig den med blicken :)

Träffade Baloo och sixxtens pappa Tarn idag oxå. Jätte kul va de. Såå stor han är ! :D Mycket fin hund! Men personligen tycker jag att de är snyggare med svans :) De är nå som fattas annars! ;) Men mycket fin hund! Glad att jag får de i Sixxten oxå :)

Jag har haft en toppen dag i dag! Trevligt sällskap, trevliga hundar. Å mycket mycket trevligt hundprat!! :)

Nu är jag grymt trött! Vi kom väl hem strax efter 18. Så nu har jag nyss kommit hem från svärföräldrarna där vi har ätit grillat. Gott gott! :) Conny är i huset å grejar! Snart kommer köket på plats!!! :D Väggarna är snart uppe i vardagsrummet, så då äre ju inte så mycket kvar innan köket kan stå där! :) hihih, kul!!

nä nu ska jag lägga mig i sängen å kolla på tv tills jag somnar! (Borde inte ta så lång tid att somna! :P)

Å fresten, nu kommer Sixxten på måndag! :D

/K

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Vem är du? :)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0