Blötdjur!

Idag vaknade jag vid 10 men låg kvar å myste med Conny å Baloo till typ 11 halv 12. Då klev jag å hunden upp å klädde på oss å gick ut. Conny åkte å fixa med bilen å åkte sen till huset :) Jag å Baloo va ute i 1-1,5 timme. De va så jäkla härligt väder ute! -12 å vidstilla å sol! Skulle vädret kunna va så här jämt så har jag ABSOLUT inge emot vintern! :) Helt underbart va de! Å Baloo älskar ju att va ute så han hade lätt kunnat va ute 5 timmar till om han fick :P Haha.. Men sen så är ju schipperken så att de spelar ingen roll vilket väder de är så vill dom va ute. De kan va -30 å dom vill ut, snöstorm som spöregn, dom är obrydda av de. De är bra :) Älskade hund! <3

När vi kom hem så bakade jag chokladbollar. Smaskens! :) Sen duschade jag hunden, eller båda duschades väl rättare sagt. För jag blev väl typ lika blöt som han :P haha.. De är inte de lättaste att duscha utan badkar för han har ju kommit på att man kan smita ur duschen :P Men de va välbehövligt eftersom han hade lekt med Rocky inne på verkstan här om dagen å va alltså full i olja å sånt skit. Lorthund ;) hihi.. Efter han kom ut från duschen så fick han sitt lilla Schipperke ryck å for runt som en studsboll å ville bli torr! Haha, rulla runt å hade sig överallt, skulle torka sig på mattan, soffan, sängen. Goding! :) Nu ligger han bredvid mig i soffan å sover.

Såg på Therese FB att Gini hade gjort sin första parning idag med en hängning på 20 min!! Hoppas verkligen att de tog sig då!! :D Mysigt! Så om ca 30 dagar vet vi om de är nå bäbisar i magen! :)

Igår lkväll va vi till Therese med Baloo å klippte klor å köpte mat. Å vart där till typ halv 12 :) haha.. Vart myyycket prat. Super duper trevligt!
Nu väntar jag på att Helene ska ringa mig å säga att hon kommit hem från Bollnäs å se om hon kommer förbi på fika. Chokladbollar å kaffe, finns ju faktiskt bullar i frysen oxå :) hihi..

Mjaa, nu då? Hmm.. Vila på soffan en stund innan man städar lite kanske.
Ja så blire nog. :)

/K

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Vem är du? :)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0