Hundens bön

Jag lever i ungefär 15 år.Varje gång du lämnar mej betyder det sorg för mej.
Ge mej tid att förstå vad du begär av mej. Gör mej lycklig,
du är hela mitt liv. Var inte arg på mej länge åt gången
och lås inte in mej som straff. Du har ditt arbete, dina
vänner, dina nöjen, jag har bara dej. Tala med mej
fast jag inte förstår orden, jag blir glad utav att höra din röst.
Kom i håg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mej.
Innan du slår mej, kom ihåg att mina tänder kan krossa
din hand, men jag använder inte min styrka på dej.
När du blir irriterad på mej för att du har mycket att göra så tänk
på att jag kanske är sjuk, har ont i magen,är trött eller deppig.
Ta hand om mej när jag blir gammal, kom ihåg att du också blir
gammal.Var hos mej när jag har det svårt,
allt blir bättre bara jag har dej.
Jag älskar dej.
Din hund.


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Vem är du? :)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0